lördag 8 augusti 2009

Strategi

Nu gäller det att planera löppassen väl - det är ju bara en vecka kvar till Midnattsloppet!
Här blir det inget av återhämtningsjogg eller långsamma långpass - de lämnar plats åt allehanda tempoträning - fartlek, intervaller, backträning och tröskelpass! Allt för att komma så nära 50 minuter som möjligt. Ska bli så kul att se hur fort det kommer att gå nästa vecka! Sedan är inte långt kvar till Tjejmilen så det gäller att jag ligger i.
Igår kväll (går ju inte att springa i värmen mitt på dagen!) blev det dryga milen varav ca 7 kilometer i tröskelfart! Kändes bra i benen och andningen - ett, två, tre och andas in, ett, två, tre och andas ut! Enligt Mias råd om fokus! Nu vet jag att jag måste värma upp i ca 2-3 km för att vara i bra form. Jag får ta Roslagsbanan till loppet och jogga från Östra Station till Zinken!
Vad har ni för strategi inför loppet?

5 kommentarer:

  1. Min strategi är att vila minst 1dag innan. Den här vecka borde inte vara så intensiv. Men jag tar Midnattsloppet som "träning" för att mitt mål är Stkms halvmara och kan inte sänka för mycket km än.
    Jag ska försöka tröskelträna och ha 1 intervall pass under veckan.
    Men... bara om min kroppen vill.
    Jag kan inte bestämma om jag borde lite kolhydrater under veckan så jag kan springa och må bra på loppet.
    Vi kanske ses där?
    Kram kram.

    PS Du kommer att klara dina 50 minuter lätt! :D

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra strategi tycker jag. Min strategi kommer att vara att försöka vänja mig vid smaken av öl. Kommer nämligen att stå vid sidan, ta en drink och heja allt jag orkar!

    SvaraRadera
  3. Min strategi är två kortare distanser och ett intervall/fartlekpass.. men tyvärr är jag i ganska dålig form just nu så vi får se hur allting kommer att gå. Din strategi verkar dock vara en vinnande! :)

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Och jag håller tummarna för dig!
    Själv tänkte jag bara springa 1,5 km på tisdag och sen några koordinationer på 100 meter... Det får räcka den här midnattsveckan.

    Ska alltså testa på att vara lite klok, en gång iaf. ;)

    SvaraRadera
  5. Lycka till! Här väntas det också på Midnattsloppet men här i Göteborg går det inte förrän den 22/8! Jag tänkte starta snabbt och öka! :)

    SvaraRadera