onsdag 12 augusti 2009

Stinkbomb!

Det skulle man kunna kalla mig idag! Även före dagens löptur! Kläderna hade jag haft på min under intervallerna i måndags och URK! vad de luktade pyton. Jag bad till högre makterna att jag inte skulle träffa på någon pratsjuk granne under löpturen för då skulle jag förmodligen förgöra den stackaren med odören.
Nu är kläderna i tvättmaskinen och gör sig redo och fina för lördagens utmaning!
Jag hade planerat backträning idag men insåg under uppjoggen att det är nog klokast att ta ett lugnt 9-kilometers pass utan rusningar och ffa utan några backintervaller för på sistone har jag börjat känna av mina hälsenor igen! Det var ett lugnt och skönt (?) pass men svettigt värre. Tänk om jag kunde förmedla alla mina sinnesintryck från passet - friska luften, synen av de mognande sädesfälten, prasslet av moget havre som ska skördas snart och lukten av kobajs. Jag älskar dessa intryck!
Och vet ni vad - mitt under passet kom jag på att jag av gammal vana tog på mina gamla skor! Attans! Nu hinner jag ju inte springa in dem före Midnattsloppet, får köra i gamla!
Nu blir det vila i löpningen fram till lördagen! Det blir dock lite core varje dag!

2 kommentarer:

  1. Den uppladdningen du beskriver nu lovar gott! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Men varför lägga dem i tvättmaskinen?
    Du skulle ju kunna ha dem på lördag...

    Då skulle du garanterat slippa trängseln under loppet :)

    SvaraRadera