måndag 1 juni 2009

Viktutmaning

Jag har under drygt 3 månader haft en utmaning att gå ner "de sista" 5 kilon ffa för att se om jag kan bli bättre i löpningen, läs: snabbare. Jag har fått hjälp av Anna med kostgenomgång och har blivit bättre på att äta bra proteinrika mellanmål och fylla på efter träning. Jag har haft svårt att låta bli snasket på helgerna dock! Jag har inte nått mitt mål på 62 kg men har kommit en bit på vägen vilket är viktigast. Lite snabbare har jag faktiskt blivit. Den vikt jag ligger på nu är ju egentligen min trivselvikt så jag tror att jag fortsätter med att fylla på med muskler gm styrketräning så får fetthalten justeras på vägen.!

7 kommentarer:

  1. Jag tror inte du behöver gå ner i vikt mer. Som du säger, du har blivit snabbare. Det är den viktigaste!
    Jag är på gång igen... jag ska gå ner alla kilo som är kvar!!
    Ah vet du vad? Jag har anmält mig till Stockholms halvmara. Jag vill komma med några kilo mindre :)
    Ska du anmäla dig också? Det vore kul att göra det tillsammans!!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Det är ju grymt svårt att lämna trivselvikten och sedan stanna under denna. Det spelar nästan ingen roll vad jag gör så ligger jag där jag ligger, fast jag är ju rätt nöjd med att det är nästan 20 kg mindre än för 8-10 år sedan.

    SvaraRadera
  3. Låter som om du har en väldigt bra balans, och inte försöker stressa kroppen. Det tror jag att är ett vinnande koncept!

    SvaraRadera
  4. snyggt jobbat! För mig fungerar det på samma sätt, får jag styr på proteinrika mellanmål och faktiskt ökar fett men minskar slentriankolhydrater är jag hemma!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det kommer att gå jättebra! Ha bara tålamod och ge inte upp :)

    SvaraRadera
  6. PS. tycker du snasket på helgerna är ett problem så hör av dig :)

    SvaraRadera
  7. Låter helt klart som att du är på rätt väg...

    Musklerna kommer att ge dig styrkan att springa snabbare. Och då blir det roligare att träna när du känner att det ger resultat. Då justeras resten också av bara FARTEN. :)


    Det där med snasket på helgerna känner jag helt klart igen!

    SvaraRadera