onsdag 10 juni 2009

Att ha en egen tränare

Jag är en riktig latmask ffa vad gäller träning. Helst skulle jag ju bara ligga i soffan, läsa och äta chokladpraliner. Men jag inser att detta är inget jag skulle må bra av i längden, varken fysiskt eller psykiskt så träna MÅSTE jag. Träningslust är det inga problem med längre men det där med att variera träning och pressa mig själv är fortfarande ett problem. Jag drömmer mig bort... tänk att få ha en egen privat tränare, som kändisar. En som kommer och ringer på dörren och ta mig ut på intervaller eller backträning. Helst en sträng militär... fast med glimten i ögat. Oj så vältränad och snabb jag skulle bli.
Men nu är verkligheten en annan. Piratfarsan har en coach - en POLARe med prgram som varje vecka säger till vilka pass han ska löpträna. Och han följer planen. Piratfarsan är snäll och har fixat en sådan veckoplan till mig med men jag märker att jag gärna hoppar över. Denna självdisciplin....
Igår kväll följde jag dock faktiskt coachen som sa "hilly 7,8 km". Så det blev en bana med flera jobbiga backar ca 9 km. Det gick faktiskt bra kanske för att jag föreställde mig en militär som skrek i mitt öra vid varje backe "ÖKA!" Vad har ni för knep när latmasken slår till?

Behöver lite tips från er - jag söker efter en ny doft - något friskt somrigt och sportigt. Är helt lost i parfymvärlden. Vad rekommenderas så jag jag vet vad jag ska provdofta.

7 kommentarer:

  1. En PT som ringer på dörren?!?
    *ryser* Bara för att upptäcka min stora popcornskål?
    /Helle

    SvaraRadera
  2. Heh! Jag har både coach och militär som vrålar på mig. Men jag håller med om att den där mentala coachen som ringer på dörren och tar med en på backpasset borde vara lite mer verklig.

    Jag spenderade ett bra tag på Arlanda igår för att dofta på en massa parfym - vill inte heller ha något tungt, det ska vara sportigt och fräsht... hittade inget - så jag kollar lite extra på Amsterdams flygplats och återkommer med tips :)

    SvaraRadera
  3. Jag med vill ha tips om parfymer , kanske kan jag snylta på de tips du får. Inte för att jag vet om det hjälper för jag har haft samma parfym sort i flera år , köper bara en ny likadan när det tar slut. Unisex doften CK ONE av Calvin Klein. Jag är såååå tråkig!!

    Däremot kan jag rekommendera att skaffa en PT det är toppen, jag har anlitat PT gällande styrketräning och kost och det hade verkligen effekt. Jag lyfte för lätta vikter för få gånger med för låg puls för att uppnå de resultat jag ville ha och passet med henne var en nära döden uplevelse . Efter det steg min träning till en annan nivå och jag uppnådde det jag ville :0)

    SvaraRadera
  4. Du får väl hitta på nåt straff för dig själv när du hoppar över ett pass! Som att gå och lägga dig utan kvällsmat eller nåt :)

    Parfymtips är jag nog inte rätt man att ge, tyvärr! Gillar Sunflower från Elizabeth Arden (tror jag) som hustrun använder men den är kanske inte så sportig...

    SvaraRadera
  5. När det blir jobbigt skall man stänga av hjärnan. Men det är inte så lätt.

    SvaraRadera
  6. Helle: man kan nog dölja popcornskålen för en PT, men kanske inte lovehandles!

    Mia: skulle behöva en Bruno ibland! Varför skriker din coach på dig då? För att du inte låser toadörren? ;o) Väntar på dofttips. Just nu är jkag inne på DG Light Blue!

    Pain: PT är faktiskt på "g" åt vårt tjejgäng! Ska bli spännande. Vill börja svettas igen på styrkepassen!

    Johan: hmmm.... jag som belönar mig mest för misnta lilla.. med mörk choklad!

    Andrej: precis, det hjälper. Om inte - lobotomera!

    SvaraRadera
  7. Tänk Nike - Just Do It... Eller min personliga favorit "Yesterday you said tomorrow". Min träningsmotivation blev extra stark efter andra barnet. Enda riktiga tiden för mig själv är när jag springer. Så om inget annat funkar så kanske ytterligare barn gör susen;)

    SvaraRadera