söndag 7 juni 2009

Inte ensam!

Ikväll har jag haft sällskap under mitt löppass! Fär första gången på jättelänge.
En golden som lystrar till namnet Ecco var underbart sällskap som drev upp tempot betydligt! Jag är tacksam för hans sekundsnabba kiss- och bajspauser då och då annars hade jag inte orkat! Med glädje noterade jag att jag låge FÖRE honom i sista uppförsbacken och även de sista 500 metrarna. Ecco var glad men lade sig ner med flåsig andning direkt när jag återlämnade honom till matte. Och det trots att han är bara 3 år ung och van att jogga med sin matte 2-3 gånger per vecka! Det här ska jag göra om. Mycket roligare än intervaller!


10 kommentarer:

  1. Åhh vad jag önskar att jag hade en hund att ta med ut och springa ...och att jag orkade springa. Söt är han Ecco :0)

    SvaraRadera
  2. Gullig hund. Kul med sällskap. Skön känsla när hunden hiyyar det där "lunket".

    SvaraRadera
  3. Kul med vovv-sällskap! Det borde man få ha oftare!

    SvaraRadera
  4. Jag skall nog också låna Ecco några gånger när jag sticker ut.

    SvaraRadera
  5. Det där är väl ingen Joggshireterrier väl ;)

    Bra träning om den skäller lite på en när det går för långsamt. Eller viftar på svansen när man håller en bra fart...

    Förstår att det är roligare än intervaller att få sällskap av en sån fin hund!

    SvaraRadera
  6. Oj vilka sötisar! Och säkert effektivt när man koncentrerar sig mer på hundens springande än eget, och rusar iväg i ett bra tempo utan att märka det.

    SvaraRadera
  7. Coolt, och säkert effektivt. Läste i tidningen Marathonlöparen (tror jag) om en kille som tränade med hundar nästan hela tiden. Han hade två hundar som var fastspända i ett bälte runt hans mage och så fick han liksom draghjälp att hålla farten uppe. Tydligen ganska effektivt.

    SvaraRadera
  8. Vad härligt svettig du är, det syns att du mår bra i bilden :) Och alltid trevligt med lite hundsällskap!

    SvaraRadera
  9. Tack för attl goa kommentarer. Ecco viftar med svansen som tack! Han var tydligt urtrött resten av kvällen - nu ska jag utöka våra pass lite så lillponken kommer i form! Får bli nån slags hund-PT! ;o) Visst är det en härlig bild i kvällssolen - ljuset, svetten - ja, allting är så bra!

    SvaraRadera