onsdag 10 juni 2009

SLUTA GNÄLL!!!!


Just nu är jag väldigt trött på alla som gnäller på vädret!
Hallå - det regnar, jorden och grödan behöver nog lite vatten just nu så SHUT UP och gör det bästa av situationen! Jag som är invadrare har aldrig förstått mig på det här gnällandet - för kallt, för varmt, för mycket snö, för lite regn mm. Det finns faktiskt viktigare saker här i livet.
Som att vara glad för det lilla sköra livet vi har, den korta tid vi lever på jorden. Så gör dig själv och din kropp glad - skratta, hoppa i pölar, träna järnet så svetten porlar, läs en bra bok eller prata med en god vän. Gör nåt för andra - le mot en främling, hjälp någon med en tung matkasse, fråga din sambo hur han/hon mår och massera axlarna, busa med dina barn!
CARPE DIEM! FORGET THE DAMN WEATHER!
PS/ jag blir oxå på sämre humör när det regnar men mår inte bättre av att gnälla...

Dagens träning: ett härligt svttigt pass på gymmet, 50 minuter.
PT är på gång hoppas jag, ska bli kul... Spännande. Återkommer mer om detta!

11 kommentarer:

  1. Håller med! Tänkte igår när jag joggade hem; men jeezez vad alla ser sura ut, och började provokativt se över-glad ut, och fick faktiskt några leenden tillbaka. Visst kan man vara glad även fast det är regn!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt! Dessutom tycker jag att juni gärna får vara lite "svajig", som en mjukstart inför högsommaren sen :)

    SvaraRadera
  3. Wow så där arg har jag inte sett dig på länge :-) Kommer inte ihåg att jag gnällde på vädret igår så jag klarade mig denna gången tror jag ;-)

    SvaraRadera
  4. så rätt så rätt! och det är faktiskt ganska skönt att springa när det regnar (förutom i ösregn kanske)

    SvaraRadera
  5. Garvade lite när jag läste det! Huvudet på spiken! Det är som när bekanta himlar med ögonen när man säger att man springer när det regnar. Vad är alternativet? Flytta har jag inte lust med.

    SvaraRadera
  6. Jag håller verkligen med dig :)

    Varför gnälla över något man inte kan förändra eller påverka? Har aldrig riktigt förstått det faktiskt..

    Ha det nu så gott :)

    /Liv

    SvaraRadera
  7. För träningen spelar det väl ingen roll om det regnar eller inte egentligenm, man blir ju blöt ändå liksom :)

    SvaraRadera
  8. Länkade till dig på min blogg, hoppas det är ok. Ditt inlägg gjorde ju så att jag fick ett njutbart löppass i regnet idag :)

    SvaraRadera
  9. Jo, det är bra för potatisen! Och för längre löppass :)

    SvaraRadera
  10. Du har så rätt så rätt. Varför lägga ner energi på det vi inte kan förändra. Har inte mött den synen på vädret någon annanstans... Men ibland blir det för mycket, när man hör regnet smattra, det är grått för tionde dagen i rad och +5 grader - lite segt! Men jag skärper mig ;)

    SvaraRadera
  11. Djäkla pissväder !!

    SvaraRadera