söndag 14 juni 2009

Veckan som gått

Det har varit en händelserik vecka på många sätt. Sista dagarna tillbringades hemma hos svärföräldrarna i Skaraborg. Även där smattrade regnet mo rutorna och stor del av tiden tillbringades inne men det blev ett långpass och några korta yogapass. Och nu är jag precis hemkommen från en härlig 8 kilometers runda i regenet. Som sagt - man blir ju svettig av att sprigna så det gör ju inget om man blir blöt av regnet dessutom. Det var väldigt behagligt ute och benen kändes lätta. 8 grader + är tydligen en bra temperatur för min kropp.

Sammanfattning av träningsveckan som gått:

måndag: yoga 45 minuter
tisdag: löpning 9 km
onsdag: styrketräning 50 minuter
torsdag:vilodag
fredag: yoga 30 minuter + löpning 13,1 km
lördag: yoga 15 minuter
söndag: löpning 8 km

*Runner´s har jag läst från pärm till pärm och även en bra pocket - Sommarbarn av Katarina Janouch.

1 kommentar:

  1. Tycker att din vecka ser riktigt bra ut...

    Själv har jag inte läst Runner´s än, trots det tråkiga vädret. Men då har jag den kvar till en kväll då jag orkar ligga och vända blad. :)

    SvaraRadera