måndag 22 juni 2009

Hjälper sånt här?

Jag är desperat efter lite pigghet, nu när jag precis börjat min semester. Det känns tungt i kroppen, den är seg, musklerna svarar inte alltid när hjärnan ropar "hej" och det verkar att jag är inne i en kroppslig dalgång just nu. Jag gör vad jag kan - fortsätter att träna även om lusten till det är inte den högsta, har rensat ut (igen!) allt med socker och försöker tanka långsamma kolhydrater, äter bra med protein, sover bra och gör sånt som jag känner för nu när jag är ledig. Idag började jag med lite antioxidanter (tuggar nu på några gojibär i skrivande stund) och rosenrot i hopp om att bli så där spralligt pigg i kroppen, alert... ja, nästan lite hypoman - ett tillstånd som jag gillar starkt!
Det som gör mig fundersam är att jag känner mig svag i musklerna och har lite värk av och till - hoppas det inte är nåt sånt eller kanske sånt.
Men jag känner mig ju pigg för övrigt...
I väntan på piggheten har jag idag busat med mina härliga barn, hoppat studsmatta och besökt denna underbara närliggande stad.
Och ikväll blev det lite yoga till levande ljus (var är mörkret???) och lite gregoriansk körsång.
Nu blir det bingen.

4 kommentarer:

  1. Jag kände mig också lite trött och lite värk i kroppen men efter att återigen har börjat äta pollenmedicinen är jag bra. Tror att den starka pollensäsongen påverkar alla...

    SvaraRadera
  2. Ja jag tror också att det påverkar mer än man tror med pollen. Har provat rosenrot men jag vet ärligt talat inte om jag blev piggare. Maken tyckte att han blev det. Funkar säkert olika på olika individer. Du kanske helt enkelt får invänta piggheten, för den kommer!

    SvaraRadera
  3. Jag tror ni har rätt! När jag var ute och sprang idag och såg alla pollenfyllda grässtrån typ timotej som strök sig längs med mina bara ben så slog det mig att det är nog pollenallergin som gör sitt! Tack för att ni påminde mig! ;o)

    SvaraRadera
  4. J ahar provat den sorten rosenrot å nu efter 3 veckors knaprande märker ja faktiskt skillnad...

    SvaraRadera