tisdag 16 juni 2009

Jag knegar

Just nu är det mycket annat och träningen känns inte alltid inspirerande. Men jag är en riktigt envis knegare som tar mina löppass och matar på kilometer efter kilometer. Idag blev det 9,3 km på delvis ny bana. Inte 100% asfalt som vanligt utan även lite grusväg genom skogen - skönt att slippa bilarna och istället få höra lite trädsus och fågelkvitter! Jag blev så glad att jag ökade farten och tycke att steget satt så bra. Men fram till dess var det stelt i vaderna och ömt i hälsenorna. Jag har haft lite besvär med de sistnämnda i vintras men det har varit lugnt senaste månaderna. När jag räknar så har jag sprungit lite drygt 3 mil de senaste 4 dagarna och då är det dax att vila lite? Nänä, är det hyfsat väder imorrn så tar jag jag mig springandes till gymmet för på torsdag är det tjejkväll och på Midsommarafton är det inte säkert att jag får till ett pass mellan sillunchen och kvällsgrillningen! Vad har ni för planer för Midsommar? Blir det knätofs och dans kring stången (=poledance?).

10 kommentarer:

  1. Sill, grillat och massa jordgubbar förståss. Hoppar över knätofsarna men lite grodor ska det nog bli med barnen (barnen är bara en ursäkt... jag tycker det är våldsamt kul att hoppa groda) :)

    SvaraRadera
  2. Men självklart blir det poledance! Och dessutom med äkta knätofsar i Svärdsjö.

    SvaraRadera
  3. Midsommar - är det redan!?! Jag ska förmodligen fira med bror ute på landet - eftersom jag jobbar från London och inte kommer hem förrän på fredag - hinner inte upp till knätoffsarna i Dalarna som först var planerat :)

    SvaraRadera
  4. Nä - våga vägra knätofs :) Jag yogar på morgonen, långfrukost med barnen med färska jordgubbar innan de sticker iväg med sina vänner. Middag med goda vänner och förhoppningsvis lite sol!

    SvaraRadera
  5. Ut till stugan på ön :0) God mat och vänner !!

    SvaraRadera
  6. Tänkte köra ett pass på 30 km och sedan lite styrka...

    Nej, ska upp till Dalarna och fira en riktig midsommar, oavsett vad det blir för väder. Och springa får det bli först på söndag.

    Ska iväg på ett pass nu för att inte få allför mycket slapparångest!

    SvaraRadera
  7. Midsommar - hm... egentligen skulle man ju ha möjlighet att köra värsta tränings-campet! Varvat med grod-hopp :)

    Duktigt att du kör på med löpningen i ur och skur; heja heja!

    SvaraRadera
  8. Midsommar i Valdemarsvik med sill, potatis, dans och grillning. Mysigt och så klart en löprunda i skogen.

    SvaraRadera
  9. Midsommar hemma och vi ska ta det lugnt! Midsommar mat förstås!!
    Jag tycker det är roligt med allt midsommar firande!! Så exotiskt för mig ;)
    Lite träning hoppas jag!
    Annars har jag hela helgen för att träna!!
    Jag är helt slut efter en tuff vecka på jobbet.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  10. Här blir det traditionellt! Sill, grillat, jordgubbstårta, dans kring stolpen, eller vad vi nu kan lyckas klä :) och sedan säkert en och annan bärs eller ett par glas vitt.
    Glad Midsommar!

    SvaraRadera