söndag 22 april 2012

Tusan också....

I senaste numret av Outside Träning hittade jag ett fiffigt 19 veckor träningsprogram för AXA Fjällmarahton - som hittat! De har delat upp passen på distanspass, uthållighetspass, fartlek/tröskelpass samt VO2Maxpass. Dessutom finns det styrketräning samt alternativträning i programmet. 5 träningspass i veckan, som hittat! ;o) Jag har nu bara 6 dagar kvar till Lidingö Ultra 26 km och tänkte köra 2 hårda pass + ett lätt för att sedan vila ut ordentligt.
 Idag blev det ett sk VO2Maxpass som såg ut så här ungefär:
 2 km uppvärmning
 4x1 km med 3 minuter gåvila emellan.
 5 km jogg
Det blev lite drygt 12 km i ett tempo som jag var mycket nöjd med. Tusingarna körde jag i 4.40-5 minuters tempo - fy så jobbigt det var. Men jag hoppas att det ger resultat! Imorgon kör jag ett lite annorlunda backpass som jag fått tips om men det får ni läsa mer om imorgon!
Denna vecka inför Lidingö Ultra har jag några extra utmaningar till mig själv:
 1. SOVA MER! Jag SKA lägga mig senast kl 22 varje kväll denna vecka!
 2. Ladda med BRA MAT - inget socker, massor med protein, bra fett, bär, grönsaker etc.
 3. DRICKA massor med vatten! Tur jag har egen toa på jobbet!

2 kommentarer:

  1. Vilket bra pass!
    Som sagt du är supersnabb Magda!
    Bra laddning inför Lindingö 26!!
    Jag tror inte vi springer tillsammans, för mig kommer inte att bli någon uppladdning och min träning kommer inte att bli mindre den här vecka. Jag har vilat och förkyld en vecka och kommer inte satsa på någon tid. Det är ett träningspass för mig!!
    Kör hårt!!
    :)

    SvaraRadera
  2. Du, vi är ett team, jag vill köra med dig. Vi ska ju lära oss att supporta varann eller hur? KRAM!

    SvaraRadera