måndag 9 april 2012

Tjejmarathon - du kan bidra till en bättre värld!

Den 16:e juni i år kommer jag tillsammans med flera andra tjejer att springa Tjejmarahon, ett marathon som är lite längre och lite roligare(?) till skillnad från andra "tjejlopp" som alltid är lite kortare. Vi ska springa på Roslagsleden mellan Norrtälje och Grisslehamn - det blir 5 fina mil! Skillnaden med detta marathon är att det är ett välgörenhetslopp. Vi kommer att samla in pengar till Panzisjukhuset i Kongo. Panzisjukhuset jobbar med utsatta, sargade, skadade kvinnor. Kvinnor som utsatts för våldtäkt och misshandel. Som sett och erfarit saker som de flesta av oss aldrig ens i tanken klarar av att komma i närheten av. På Panzisjukhuset får de både en fysisk och psykisk chans att komma tillbaka, trots att det ofta är bortstötta från sin hemby. Alla pengar vi samlar in går oavkortat till kvinnorna på sjukhuset.Vi svenska kvinnor gör det för att visa vårt stöd och för att vi kan. Och för att vi har det så bra här hemma på alla sätt!

Med all sannolikhet kommer vi att lägga pengarna på en terapiverksamhet. Det känns väldigt meningsfullt och motiverande.

Jag har aldrig sprungit ett marathon tidigare men nu känner jag mig redo. Jag behöver DITT stöd för att klara detta men vill också samla in pengar till Panzisjukhuet.

Min idé är enkel: 5 mil= 50 kilometer. Varje kilometer är värd minst 100 kronor. Var med och sponsra mina kilometrar under loppet. Du kan vara själv eller gå ihop med en kompis och lägga en hundralapp eller mer. Skriv en kommentar om du vill vara med och hur mycket du sponsrar med så tar jag kontakt med dig för mer info om betalning mm.
Jag har en egen insamling som en FB-grupp oxå. Jag är överväldigad av responsen - på bara ett par timmar har 28 av 50 kilometrar fått sponsorer! <3 <3 <3
DU kan ockås göra stor skillnad i dessa kvinnors liv.

Tack!


Bild lånad från PMU:S hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar