lördag 21 april 2012

Äntligen terräng!

Förra helgen hade jag och Coyntha otur med vår terränspringning och när jag på eftermiddagen lämnade jobbet och möttes av spöregn så tänkte jag inte ens "Shit!" eller nåt liknande utan gladdes uppriktigt åt det att jag äntligen skulle få springa i skogen oavsett väder. Det har varit 2 riktigt stressiga dagar på jobbet, såna där när an inte hinner gå på toa, slänger i sig lunch på 15 blanka och måste med jämna mellanrum påminnas om att andas! Men nu är det helg! Planen var att ta 2x5 km i spåret bakom Vallentuna IP. Lagom kuperat och idag helt avfolkat. Dagen till ära sprang jag i mina rosa Adidas Kanadian Trail som skötte sig bra. Efter 2-3 km började min mage kurra och jag var helt yr av hunger. Sprang in på gymmet och köpte en banan och gainomax, tog bara bananen och det gjorde susen. 10 km i dryga 6 min tempo och jag kunde göra helg med en capuccinosmakande gainomax, urk så söt dn var! Nu har jag legat här i soffan och planerat för min och Coynthas gemensamma terrängpass 17/5. Vi ska mötas halvvägs så jag lusläser nu etapperna på Sörmlandsleden och längtar redan nu! Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Oj nu börjar jag att bli rädd. Du får säga till om du verkligen vill springa med mig :)
    Jag tror inte jag orkar 6 min tempo på trail och backar!!
    Superbra jobbat Magda! Du är snabb!

    SvaraRadera