fredag 6 april 2012

Bästa gänget!

Dagarna går och jag har fotfarande inte berättat mer om TjejMarathonträningen i söndag!
Här kommer en lite resumé!
Vi träffades uanför WorldClass på Döbelnsgatan för att snabbt inse att gymmet inte öppnar förrän vid 10! Så vi stod där utanför i sommartights och huttrade men höll humöret uppe genom lite löparsnack!
Det där med att prata löpning.... jag inser hur insöad jag är på det nu! Jag pratar helst löpning och umgås helst med andra löpare. Det ultimata sociala umgänget är running-talkning! På en stor middag häromveckan satt jag bland lite äldre personer bl a ett mycket trevligt par från Jämtland. Nej, de sprang inte men trots det lyckades jag få in samtalet på löpning och insåg snabbt att shit var tråkig jag måste vara som bordsdam! ;o)
Därför är det så värdefullt för mig att ha dessa löpardagar som denna söndag - när jag i flera timmar kan nörda in mig i löpningen, prata och andas löpning med andra likasinnande. Ålder har då ingen betydelse för vi förenas av löpningen!
Här ovan ser in delar av "nörd-gänget" som pratade och sprang i över 2,5 timmar! Vilka tjejer det är! Så trevliga hela bunten, och så många intressanta tips och berättelser som jag fått ta del av!
Hursom! Vi sprang i lugnt tempo i Hagaparken (nej, vi såg inte Estelle), längs med Brunnsviken. Mötte TSM-gänget som vi hejade på glatt! Sedan genom fina Ulriksdal till Överjärva gård där vi stannade en stund för toabesök och påfyllning av energi. Sedan tillbaka genom Bergshamra och längs med andra stranden av Brunnsviken till Vasastan.
Garmin stannade på dryga 21 km!!! En av tjejerna Anna som jag känner sedan Boot Camp 2009 hade inte sprungit på länge men hon klarade det - vilken tjej!
Jag ser framemot nästa träning med gänget som ska bli ett 3-mila pass! Hua!
När vi kom tillbaka hade jag och Coyntha bråttom! Vi duschade inte utan satte på oss lite torra kläder och åkte till Ensta Krog och starten för TEC-banan där vi mötte hennes coach Andreas Falk och hans fru Jessica... och så deras 3 barn varav den yngsta var lite drygt 1 år bara!

Vi sprang in i skogen där TEC = Täby Extreme Challenge 50 eller 100 miles (!) går nästa helg!
Vi fick öva på trailrunning som går dels ut på att trippa på tå så man har bättre kontroll om man skulle ex trampa på en hal rot dels på att avläsa terrängen en bra bit framför sig och planera löpningen. Det var kul! Jag älskar att springa i skogen! Att trippa i skogen var tydligen inget nytt för min make som sa att sånt brukar man lära sig i lumpen. Tänk vad mycket viktiga kunskaper vi tjejer missar!
Efter teknikpasset var det dags för träning med Jessica. Hon björ på 7 minuter cross fit! Nu var jag ganska kall och mör men trots det tyckte jag det var skitkul! Nu vet jag vad jag kan göra de dagara då det inte finns så mycket tid för träning!
Jag var inbjuden gäst (Tack Conny!) och förutom oss fanns det några Ultralöpare som Andreas coachar bl a Ultrazebban! Vi stod en stund och fikade (aldrig har kaffe smakat så gott!) och pratade ultra, TEC, löpning, skor etc. Vilka trevliga människor dessa ultra. Det är verkligen som en familj där alla delar med sigutan prestige! Får se om jag kommer att kvalificera in mig i denna familj efter Tjejmarathon!

3 kommentarer:

  1. Det är klart du kommer att bli!! UltraMagda är på gång!
    Tack igen för sällskapet och tack för allt skjutsande!!
    Vi ses snart igen!!
    Vi är så j*la bra ha ha
    kram och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Toppen Magda :) Här blir man verkligen inspirerad, Thanx !

    SvaraRadera
  3. Kul att träffa dig och bra jobbat!

    SvaraRadera