tisdag 1 juni 2010

Vårruset


Andra gången som jag sprang Vårruset. Det var kul och jag var fokuserad. Råkade in i första startgrupp då jag värmde upp på startsträckan och det var bra - inte så mycket trängsel. Jag var mentalt laddad och mina ramsor "Pain is temporary but quitting is forever" samt "snabbt och lätt" fungerade bra. Benen var pigga men kunde inte springa fortare (mer löpskolning samt intervaller!), andningen var aningen ansträngd men kunde avledas - man dör faktiskt inte av att springa 5 km fort även om jag verkar tro det innerst inne varje gång!
25:16 är en helt OK tid. Och medaljen är snygg. Och matkorgen innehöll en massa gottigott som förtärdes i gott sällskap. Nu är jag nyduschad och redo för sängen!
Gonatt!

7 kommentarer:

  1. Får man inte picknick på vårruset? Det där verkar ju jättehårt att tugga :)

    SvaraRadera
  2. HÄRLIGT Magdalena! Skall verkligen använda "snabbt och lätt" i kväll...

    Katharina

    SvaraRadera
  3. Grattis får man väl säga?!

    SvaraRadera
  4. Bra tid Magda!!
    Jag springer Vårruste imorgon.
    Kommer du på lördag? Ska du springa en stund med mig??
    Det vore snäll!!

    Kram!

    PS Göran och Sirpa ska också vara där!

    SvaraRadera
  5. Grattis till en bra tid och du var ju helt klart värd den fina medaljen.

    Om du/ni kommer in på lördag, så håll utkik på vart bloggjoggarna samlas... Så att vi kan ses innan loppet. Jag skriver in det ikväll eller under morgondagen.

    SvaraRadera
  6. Hej Magda! Grattis till bra lopp!!

    SvaraRadera