lördag 29 maj 2010

Testrunda 5k

Om 3 dagar är det dax att springa årets upplaga av Vårruset med jobbet. Det ska bli kul men jag har ingen aning hur snabbt jag springer just nu; speciellt då jag inte sprungit alls på 10 dagar pga allt som händer på en och samma gång i maj. Vilken hektisk månad det är med alla utvecklingssamtal, avslutningar, möten, bröllop mm.
Jag försökte pricka in lite sol för att köra en testrunda idag men lyckades inte - i sista uppförsbacken hade jag både ösregn och motvind men det gjorde ingenting - i tankarna hade jag bara "Snabbt, lätt, snabbt, lätt". Benen var förvånansvärt pigga men sista kilometern som gick i ca 4:30 fart (var kom den farten ifrån???) var andningen lik en astmatikers!
5 km på 25:10 är nog mitt rekord i år! Så om ingen lunkar och går precis framför mig i springa-gruppen på tisdag så bör jag klara det på ungefär samma tid!
, nu ska jag duscha och sedan göra mig i ordning för en trevlig tjejfest ikväll!
Ha en fin lördagkväll!

6 kommentarer:

  1. Vad duktigt :) Jag ska springa Nice Run 5km på måndag men har absolut inga förväntningar på någon tid eftersom jag inte heller sprungit så mycket nu. Tror jag satsar på 5:30 fart genom hela. I fjol sprang jag 5km på 25min men detär nog ett minne blott !

    SvaraRadera
  2. Jaha det är så man skall tänka ("Snabbt, lätt, snabbt, lätt"..) inte usch va jobbigt usch va jobbigt..;-)
    Trevlig kväll

    SvaraRadera
  3. Vilket formbesked! Det kommer nog att gå snabbare på vårruset! Det ska väl vara en flack bana och det är det ju inte hemma hos dig! Jag ska faktiskt också springa, en kompis hade en extra plats, så jag heter Hanna på onsdag! Springer du 1/6 eller 2/6?

    SvaraRadera
  4. Härligt och imponerande med ett så snabbt avslut! Femkilometerstest är min stora skräck men nu fick jag allt lite inspiration :) Lycka till på Vårruset!
    /Stina

    SvaraRadera
  5. Bra tid - jäklar i min låda!

    SvaraRadera
  6. Härligt att se såna km-tider och det kommer att gå fort på vårruset... Tjejerna får se upp!
    Bra jobbat!

    SvaraRadera