tisdag 4 maj 2010

Gymmat

Jag har ett fint blått årskort på gymmet men har sällan satt min fot där. Skaffade det i vintras när det var minus 20 och jag tänkte förflytta löpningen till bandet inomhus. Men det gick ju sådär...
Och idag förstod jag varför jag ogillar gym...ibland: jag kan inte planera min träning och genomföra den efter planen för maskinerna är jämt upptagna. Planen för idag var intervaller på löpband + styrketräning. När jag kommer så är båda banden upptagna och var så den närmaste timmen! Så jag körde lite intervaller på crosstrainern och styrka i 1 timme. Inte illa alls på något sätt men inte enligt planen. Och det stör mig. Precis när jag strechat färdigt blev ena löpbandet ledigt så jag testade ett program där man tävlar mot en virtuell coach - körde dock bara 1 km för jag var helt slut i benen efter styrketräningen! Då jag främst satsar på löpning vill jag alltid börja med den !
Jaja, ska inte gnälla men just nu har jag ingen ordning på min träning. Vill så mycket, har för lite tid och struktur. Måste ha en plan, kanske måste ha en coach som kan hjälpa mig främst med att få fram vad jag vill med min träning och vad jag ska satsa på! Någon därute?
Detta är dagens I-landsproblem! ;o)

En glad nyhet är att jag idag kokat nässelsoppa för första gången och den blev jättegod. Blir en finfin lunch imorgon!

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har bytt blogg och finns nu inne på smalajessica.wordpress.com istället för smalajessie.blogg.se. Ha en trevlig dag och hoppas du tittar in!

    Peppkramar!

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag känner igen mig i det där . Jag skulle kunna rabbla upp 1000 motgångar som hänt mig när det gäller träningen den sista tiden. Och när man är trött stressad och inte har tid så blir det lätt att man lägger av. Just nu har jag satt löpningen på hyllan men har en tid till lungutredningar, f*n vad det suger och nog vet jag att jag skulle kunna springa och att det bara är vissa dagar jag måste gå hem men då man annars är trött räcker det för att deppa ihop. Styrka till oss ;) och du...köp hantlar !

    SvaraRadera
  3. Tuff träning att springa efter gympass. Grymt bra för mjölksyretåligheten OCH den mentala biten.

    SvaraRadera
  4. Hej "grannen från Kårsta"!

    Jag tycker du tränar bra och är duktig (Piratfarsan också)! Jag menar det! Tycker att ni har "gnetat på bra". Det är som de säger "det finns ingen som har fullföljt alla sina träningspass eligt plan, varken motionär eller elit".

    Vet inte om jag missförstår men en idé kanske kan vara att börja träna med Team Stockholm Marathon. Tror att det kanske kan hjälpa för att få struktur på löpningen.

    Det här med att maskinerna är upptagna vet jag inte vad man kan göra åt. Alltid samma problem, gillar inte heller det.

    Lycka till

    SvaraRadera
  5. Nässelsoppa är (kan vara) så gott! En klockren fördel med att bo utanför stan, förstås. Har svårt att tro att jag plockar några nässlor själv i år... ;-)

    SvaraRadera