söndag 2 maj 2010

Kårstajoggen

1: maj började spännande med ett besök på akutmottagningen på Astrid Lindgrens barnsjukhus med lille Piraten som på Valborskvällen råkat ut för en seriekrock i rutschkanan. Jodå, det blev ett brutet underben och helbensgips men hela besöket gick snabbt och smidigt så jag hann hem för att springa Kårstajoggen. Vi var 13 stycken som sprang varav 8 som gav sig på halvmaran: Janne, Paula, Sirpa, Conny, Filifjonkan, Mattias, Tommy och jag. Det gick men det var tungt i motvinden på den kuperade banan. Jag var så slut att jag inte ens kunde prestera ett målgångsleende! Då är man färdig! Men jag var tyvärr inte så vältränad för mitt livs tredje halvamara, den andra var för 1 år sedan! Under april blev det bara 7 mils löpning och några få styrkepass. Men jag är nöjd och taggad för fler långpass.
Här hittar ni massor med bra bilder från joggen!
Det roligaste var att träffa alla bloggkompisar och så ett par nya bekantskaper: Dessi, Fredrik, Rosa och Sirpa. Våra lokala förmågor - Katarina med svägerska samt Mattias och paret Cajsa och Tommy kämpade på bra! Bra jobbat allihop!
Kvällen avslutades med en mysig grillning hemma hos oss. Tack till alla superengagerade barnvakter! Och tack älsklingen Piratfarsan för ett fantastiskt bra arragerat lopp!
See You 2011!

4 kommentarer:

  1. Tack för igår! Det var grymt bra ordnat med allt och vi kom hem ordentligt också...

    SvaraRadera
  2. har spanat in filmen. härligt sprunget!!! :)

    SvaraRadera
  3. åhå vad härligt, hoppas det blir fler tillfällen! Jag gillar sociallöpning!

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Synd att jag missade Kårstajoggen. Kul att ni ordnade en sån här grej. Det är nog mer jobb än vad an kan tro.

    Kul att du hittade min blogg igår också.

    SvaraRadera