onsdag 5 maj 2010

Bulgarian bags

, det blev inga bulgarian bags men en runda med 25 kilos gödselsäckar! Både jag och Piratfarsan fick oss ett litet pass i vår trädgård ikväll och vi hoppas att vår mossiga gräsmatta tar sig i år! Tänk så mycket vardagsmotion man kan få som husägare - man går i trappor, till brevlådan, påtar, gräver, målar, klättrar mm! Bara att rekommendera! ! :o)

Har funderat och funderar vidare kring min löpning, vad det är som driver mig och hurvida jag är en tävlingsmänniska och hur mycket stress det egentligen tillfogar att hela tiden planera och försöka genomföra planerad träning. Jag återkommer om jag kommer på något revolutionerande på den fronten, kan hända att jag kan få ett litet genombrott imorgon redan men det är en hemlis... Tack alla för goda råd och pepp. Fick förslaget att träna med TSM och det har jag funderat på men vet ej om det är min grej. Däremot att gästspela på IF Linneas träningar kan vara kul för att lära löpskolning, pressa mig på intervaller mm. Så vem vet!

Har precis kommit hem från en lite runda. Det är vackert ute, ljummet och lugnt och det doftar gott, det är något som börjat blomma därute men våren verkar dröja sig kvar i år.
Hade tänkt mig ett tempopass (en utmaning för maj är att köra alla pass med klocka för att ha bättre koll på tiderna) men satte aldrig på klockan! Men det kändes snabbt och bra även om jag har en grym träningsvärk efter gårdagens gympass.

2 kommentarer:

  1. Konstigt. Planering är ju tänkt att användas för att undvika stress. Överplanering tillfogar stress. Vad återstår då? "Flexibel planering?" - typ - på måndag klockan fyra kör jag detta pass OM det finns tid och OM inget oförutsätt inträffar. För i så fall kan jag köra detta ISTÄLLET klockan sju. OM det finns...??????

    SvaraRadera
  2. Bra med vardagsmotionen och att samtidigt få det fint på tomten...

    Skulle också vilja få lite mer löpskolning och vara med i en klubb.
    Har märkt att det är grymt bra att köra tröskelpass och intervaller ihop med andra för att pressa sig det där extra.

    SvaraRadera