lördag 19 juni 2010

I skuggan av bröllopet

Ingen har väl missat princessbröllopet det sk "gröna" med hundratals gäster som flugits hit från halva världen, det påkostade, spektakulära och fantastiska som fått halva Sverige att sitta som klistrat framför TV:n en solid lördag som den idag!
Grattis Vickan och Danne - all lycka i världen!

I detta ögonblick då gräddan av de "fina" och rika festar loss på slottet i allt överflödigt lyx tänker jag gärna på de som har det som svårast och som ständigt kämpar för mat, vatten, de som inte har tillgång till basal sjukvård. Därför skänker jag idag en symbolisk slant till Läkare utan Gränser.
Gör det du oxå!

För vad är en bal på slottet....

3 kommentarer:

  1. Oj, vilken bra idé. Här har jag gått och retat upp mig på all lyx när andra människor svälter ihjäl. Självklart donerar jag en slant.
    Tack!

    SvaraRadera
  2. bra initiativ, och förmodligen tycker vi olika men kungligheterna är ofta beskyddare av "good causes" och jag tror att den danska prinsessan (den som är frånskild) är beskyddare just av unicef eller liknande. så det är inte enbart dåligheter...

    SvaraRadera
  3. Håller med träningsglädje här ovan. Det ena behöver inte utesluta det andra. Men jag gör som du skänker en slant till Unicef!

    SvaraRadera