måndag 14 juni 2010

Mot nya utsikter

Denna bild får vara symbolisk men oxå bildlig - mot nya utsikter! mot nya mål!
Igår stod det här en skog som gjorde vår tomts baksida mörk. Idag sitter jag här snart klockan halvtio och njuter av den nya vyn över åkrarna, kvällsolen och känner en stor glädje över denna förändring. Och bara för några dagar sedan var jag orolig över hur ödsligt resultatet kunde bli.
Så är det med träningen oxå. Efter en period av kraftigt sänkt motivation och flyt plötsligt har jag mer sug efter mera löpning, nya utmaningar och mer press på kroppen. Och jag har Sirpa och Paula att tacka för det. Igår drog jag in till "da city" och körde ett ca 9 km långt pass med dem i bl a Hagaparken. Jag överlevde men knappt, kunde oartigt nog inte svara på så många frågor så andfådd var jag för det var ett rent tempopass. Pga allt svett i ögonen missade jag att vi mötte självaste Löparkungen Szalkai ! Och när jag trodde att bara nerjogg väntade så var det dax för backträningen! Å så jobbigt men å så roligt! Tack tjejer för detta pass! Och tack Micke för nya utsikten! Detta behövde jag!
Nu funderar jag starkt på att vara med i Ursvik 10:e juli. Ska du med?

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bild!! Tack Magda för ett kul o trevligt pass ihop! Jag hör av mig när jag kommer uppåt igen. Sköt om dig o träna bra:) Run Happy! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att se ljuset! Om jag är hemma så ska jag självklart med till Ursvik.

    SvaraRadera