lördag 6 februari 2010

Yoga med förhinder

Jag visste det redan när jag vaknade imorse (eller var det just min tanke som påverkade hela dagen?) - att dagen inte skulle bli den bästa. I Polen säger man att man klivit upp med vänstra foten men det gör jag alltid för jag ligger på den högra sidan i dubbelsängen! Jag var trött och grinig och det blev inte bättre av att barnen var: 1. grinigt 2. extra busigt. Tänkte balansera mig genom de grundande stående asanas i ashtangan men fick ingen ro - blev gång på gång omkullputtad av snart-2-åringen! Grrr.... Till slut ilsknade jag till och röt ifrån (fin yoga, eller hur?) men det hjälpte föga så jag gav upp efter ett tag och vi åt frukost istället. Och sen var hela dagen obalanserad trots brödbak och lite lek ute i snön. Så jag sätter punkt här snart - fixar igång en surdeg inför imorgon och går och lägger mig. Imorgon bitti när jag vaknar ska jag istället tänka:
Jippppieeeee, vilken underbar dag!
Go´natt!


Så här mådde jag idag!

1 kommentar:

  1. Jag vet känslan.. själv har jag varit sur när jag upptäckte att alla kickboxningspass var inställda idag... å jag hade packat väskan, käkat en rejäl frukost och var just på språng.. man kan ju inte ta ifrån en bitch veckans slagsmål sådär, då blir hon ju sur...

    SvaraRadera