tisdag 9 februari 2010

Join the movement!

Vilken givande dag det har varit. De flesta av mina jobbdagar ger mig väldigt mycket men i och med att jag jobbar med människor så tar de en del oxå. Idag var en annorlunda dag då jag var på kurs men inte med Kurt utan med... dr Åsa! Ni vet den där hypersnygga plastikkirurgen som var med i första Robinson! Hon inledde kursdagen med en fin och personlig föreläsning. Hon var bra! Sedan följde i rasande tempo faktaspäckade föredrag som var mycket matnyttiga. Speciellt den sista men om den ska jag berätta imorgon!
Kurs innebär att jag lämnar förorten och beger mig till kungliga huvudstaden. Inte ofta detta händer, kanske några gånger per år. Det är fint i Stockholm, fullt med tjusiga välklädda människor. Människor som har väldigt bråttom, som inte tittar på varandra och som sällan besvarar ett leende. Det är mycket stress, biltutor i eftermiddagstrafiken och fina skyltfönster som lockar med lyxvaror för en lantis som jag. Jag plockar det som är bra och tar med mig det hem till lugna fina landet. Resten lämnar jag i stressiga city, det är bäst så.
Jag fick mig en ofrivillig promenad genom halva city pga en olyckshändelse i t-banan, så onödigt. Och så fick jag höra att en fd arbetskamrat har dött ungt... Och en bekant är allvarligt sjuk... Det är små tecken, små hintar åt mitt (?) håll - vad är viktigt för dig i livet? är du nöjd med hur du lever? förverkligar du dina drömmar? är du en bra människa? CARPE DIEM!
Avslutningen på dagen - en joggingtur med löparkompisen Cajsa. Idag fick vi sällskap av en dagismamma som är nyinflyttad! Tänk vad löpningen förenar och öppnar upp socialt !Join the movement!

3 kommentarer:

  1. Visst är det skönt när man kan ta till sig saker som händer andra och inse att det är bara här och nu som vi har! När jag läser här slås jag ofta av att jag tycker att du verkar vara så duktig på att vara just här och nu, du får till dina pass med löpning och annat. Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  2. Låter som en kul kurs det där! Den där olyckshändelsen påverkade mig också. Jag var på väg till yogan, men fick vända om och gå hem och yoga för mig själv istället. Då visste jag dock inte vad som orsakat tunnelbanestoppet utan såg det mer som ett tecken på att jag nog skulle ta mig en lugn kväll hemma istället för att komma hem lagom till sängdags varje kväll..

    SvaraRadera
  3. Löpningen är en social grej!!
    Att löpa= att vara social!! hihi

    Ha en bra dag! kram.

    SvaraRadera