tisdag 8 mars 2011

Tack kroppen eller Three summits


Idag var det dags för lite kvalitetsträning; det var länge sedan sist. De senaste veckorna har jag koncentrerat mig på att öka distanserna istället. Jag var lite osäker på om det skulle gå och vara bra att köra backträning idag. Förutsättningarna var kanske inte de bästa - 25 km sprungna i helgen, sömnbrist, migränanfall imorse och allmän trötthet precis innan jag lämnade hemmet. Jag bestämde mig för att verkligen lyssna på kroppen - skulle den streta emot, vara trött och seg skulle jag ta ett lugnt pass istället. Men min kropp är fantastisk. Efter de ca 2 uppvärmningskilometrarna blev jag piggare och piggare och backintervallerna gick riktigt bra. Det var bara på den sista 9:e som benen blev riktigt trötta. Nu är jag superpigg och glad!
Så här var upplägget:
2,5 km uppjogg
3x100 m backintervall, gåvila emellen
ca 1 km jogg
3x100 m backintervall, gåvila emellan
2,5 km jogg
3x150 m backintervall, gåcila emellan
1,5 km nedjogg
Sammanlagt ca 9,5 km!
TACK KROPPEN!
Och GRATTIS ALLA TJEJER på kvinnodagen!

4 kommentarer:

  1. Ha ha jag gillar bilden! :) Åt du en semla idag?

    Så bra pass! Jag körde intervaller på löpband idag.

    Är du med på viktutmaning?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, inte sugen på semlor! ;o)
    Klart jag är med på viktutmaningen!

    SvaraRadera
  3. Hur fort springer du intervallerna? Kör du 100% och bara "vrålöser" eller kör du med viss puls?

    SvaraRadera
  4. Andrej: jag fokuserar ffa på tekniken, i början kör jag kankse 80% av max men sista 1/3 av backen är det max!

    SvaraRadera