torsdag 17 mars 2011

Inre dialog

kl 07.00 "Torsdag idag, det står intervaller på schemat" konstanterande och oladdat
kl 10:00 "Undrar vad för slags intervaller jag ska köra - progressiva eller 1-minutare?" undrande
kl 14.40 "Efter att jag hämtat på skola/dagis ska vi hem, jag fixar middag, J kommer hem och jag tar mig ut snabbt som attan innan det blir mörkt" hoppfullt
kl 16.30 "Känner mig trött. Det blir nor stressigt att köra före nattningen. Men jag orkar inte köra intervaller i mörker igen. Kanske ett tidigt pass imorgon bitti? Inte så bra med intervaller före frukost. Orkar jag gå upp strax efter 5 för det???" tvivlande
kl 17.30 "Ungarna verkar leka bra, maten är snart klar och det ska bli snöstorm imorgon bitti. J har inte kommit än. Kanske ska jag köra på lunchen imorgon? Nej, just det, det går ju inte ska på möte. Shit" negativistiskt förtvivlat
kl 18.05 "F*n så skönt - ungarna mätta och glada, J hemma, fortfarande ljust ute och jag har löparkläderna på! NU KÖR JAG!" Triumferande enstusiastiskt

3 km uppjogg
3x1 minut 90% av max, joggvila mellan
3x1,5 minut 90% av max, joggvila mellan
2x1 minut 100% av max, joggvila
2x30 sek rusher
500 meter nedjogg

=NÖJD!

1 kommentar:

  1. Ha ha känner igen dina tankar inför intervaller! Bra jobbat, bde mentalt (innan) och fysiskt (under)! Kram

    SvaraRadera