måndag 8 mars 2010

Yoga!

Andra detoxveckan har börjat mycket bra - först en halvdag på jobbet för att kunna vara ute i snön med barnen! Gungorna skottades fram och minstingen fick äntligen utlopp för lite gungning modell skyttegrav! Och sedan fick kroppen sit i form av ett yogapas.
Ikväll har jag varit på en alldeles ny för mig yogaklass. I höstas gick jag en nybörjarkurs för en fantastisk lärare. Hon halvt om halvt lovade en fortsättningekurs nu till våren men det blev ingen då deltagarna inte kunde enas om en passande tid! Men jag upptäckte via henne ett annat ställe här i Vallentuna som har flera asthanga-klasser för läraren Kim. Det var lite nervöst för jag var osäker om denna grupp skulle passa mig. Och det gjorde den! Vilken fantastisk genomkörare i nästan 2 timmar av Primary Series! Ojojoj så mycket bra justeringar jag fick. Jag var varm och svettig och öm i kroppen men skrattade en del oxå! Och vilken fokus det var!
Tänk så nyttigt det är att byta lärare och få nya infallsvinklar! Den här klassen ska jag försöka gå så många måndagar jag kan! Jag märker att jag tappat lite när jag kört yoga på egen hand i ett par månader - jag får ju inte hjälp med justeringar och gör inte helt rätt samt "fuskar" lite genom att inte ta ut rörelserna och ffa inte stanna länge nog i dem! Jag inser nu hur naiv jag var för snart ett år sedan då jag trodde att jag kunde yoga helt på egen hand. Vi behöver våra lärare här i livet!

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att hitta rätt. Igen.
    Jag tycker om båda bitarna med yoga. Både att jobba på för mej själv och att få vägledning av bra lärare.

    SvaraRadera
  2. Åh det riktigt spritter av energi i ditt inlägg! Härligt att få en bra lärare. Känner som Nina att båda delarna behövs, egen träning och så en bra lärare som vägleder. Härligt att du hittat rätt!

    SvaraRadera
  3. Jag börjar också känna just nu att jag vill gå på yoga klass, det räcker inte att yoga själv nu för jag fuskar. vet bara inte vart jag ska gå riktigt, lyckliga du som hittat nytt ställe. Jag tror att jag återvänder till samma ställe men med nya läraren men det känns inte helt 100. Vill känna som du...

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte att du har yogat på egen hand förgäves... Tänk så mycket du har lärt dig genom att lyssna på din egen kropp! Resten är bara yttre justeringar:D Härligt att testa ny lärare och få ny dimension

    SvaraRadera
  5. Så bra med ny inspiration! Funderar själv på att testa ny lärare på fredag. Och nu blev jag ännu mer sugen efter ditt inlägg.

    SvaraRadera