måndag 1 mars 2010

Sammanfattning februarimånad

En bra månad i alla fall ur löparsynpunkt - 111 km sprungna vilket gör februari till en första mängdmånad sedan augusti ifjol! Bra jobbat Pladuska! Jag har åter vågat mig på långpass, bara igår blev det 17 k!
Det är skönt att känna igen min kropps reaktioner; de första 5 k är sega och det gör ont i vaderna, efter 7 k känns livet och ffa löpningen underbar och efter 13-14 k är det dags att fylla på vätska. Det sista kunde jag inte igår (hade inget vatten med mig) och fick springa 2-3 k med vätskebrist - inte kul men lärorikt att lära mig hur min kropp reagerar. Jag fick glaskupekänsla + huvudvärk, hade svårt att fokusera med ögonen och tog snedsteg!
I vanliga fall brukar jag få lite ont i ryggslut efter 12 k men inte igår (coreträningen ger resultat!) och även stelheten kring SI-lederna (bäckenleder mot ryggraden) har uteblivit! Då är det dags att utöka passen. Jag märker i hela mig att kroppen upplever lite vårkänslor - jag har inga problem med motivationen till löpträning vilket jag dragits med under perioder i vinter. Hurra!
Har ni oxå vårkänslor?
Tyvärr har det inte blivit så mycket yoga som jag önskat, bara 1-2 kosta pass i veckan men där ska det bli ändring under marsmånad. För nu blir det en väldigt speciell månad!
Stay tuned, mer om detta kommer under dagen!

2 kommentarer:

  1. Vaddå? Vad har du planerat?

    111km på en månad är inte dåligt!!! Japp, jag fick vårkänsla också....

    Hoppas våren kommer snart! kramis.

    SvaraRadera
  2. Spännande!!!Väntar på fortsättningen!

    SvaraRadera