måndag 15 mars 2010

Sådärja

Då var en del av dagens träning avklarad redan 07.45 efter en timme på jobbgymmet med bästisen! 30 min crosstrainer + 20 minuter core samt överkroppsstyrka.
Jag har haft känningar av mitt vänstra lår sedan 5 dgr; har löptränat trots det men det har varit smärtsamt i varje steg. Tur att bästisen är en välutbildad och mycket duktig sjukgymnast och kunde ställa en diagnos: det är överansträngning i ileopsoasmuskeln dvs inget fel i quadriceps vilket jag trodde. Hon säger att felet sitter mot höftkulan till och jag ska jobba "close chain" dvs ha vänstra benet fixerat. Jag vet inte om jag fattar bakgrunden så bra men löpning= ej bra crosstrainer=jättebra vissa styrkeövningar= OK. Jaja. Jag vilar några dagar och gör ett joggingförsök på onsdag igen. Det gick ju bra på långpasset igår trots att jag haltade mig fram! ;o)

3 kommentarer:

  1. Hmm, lyssna nu noga till din vän! Så du inte trasslar till det för dig själv. Tänk på att du ska räcka länge länge :)

    SvaraRadera
  2. Praktiskt med kunskap så nära! Arrgh... varför hänger man bara med en massa dataskärms-stirrande excel freaks?

    Hoppas att benet läks snabbt!

    SvaraRadera
  3. Tur du har såna kontakter i bekantskapskretsen, tack för grattishälsningen.. min födelsedag var fantastisk!

    SvaraRadera