onsdag 15 februari 2012

Krut på dunk

Äntligen har jag hittat äggivtan på dunk efter tips hos Olga.
För den som bor i stan finns den på Daglivs vid Fridhemsplan; jag handlade på Ica Maxi i Häggvik efter att ha ringt till Kronägg och frågat om återförsäljare.
Det kan inte bli så mycket enklare att få i sig mer protein! Gör en omelett med ex 1-2 ägg + lite äggvita och vatten eller prova Olgas recept på plättar: 1 dl äggvita, 1 skopa vaniljproteinpulver, 1 dl äppelmos, kanel + 2 mks chiafrön! Det blir ett eprfekt mellanmål!

3 kommentarer:

  1. Vad är det här? Äggvita? Det låter spännande? Varför ska man köpa färdig äggvita?

    :)

    SvaraRadera
  2. För att få i dig mer protein! tänk att om du väger ca 70 kg så ska du som idrottar mkt får i dig ca 110 gram protein per dag! Och 100 gra kysklingfilé är inte samma sak som 100 gr Protein, kanske 20 gr. Här kan du hälla i stekpannan om du vill göra en god omelett! Eller till helgen så gör du goa marränger! ;o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra grej! Kan vi köpa en flaska nästa vecka när jag kommer? Eller kan du köpa en till mig? Jag ska ta med dina vanilj flaskor också!

      Radera