lördag 11 februari 2012

Fy bubblan vad jag är bra eller mitt långbackpass


Vilken lycka att kunna köra ett långpass igen! Förra helgen fegade jag ur då det var så kallt; körde styrka/cardiopass hemma istället. Igår kväll fick jag lite ont i underbenen och undrade om jag höll på att bli förkyld. Blev så ledsen då för jag tänkte att nu blir det inget pass igen. ;o(
Men imorse vaknade jag pigg och kry! Efter en stadig frukost på havregrynsgröt med apelsin och ägg gav jag mig ut. Som vanligt protesterade min kropp de första 3 km genom att känna sig yr och konstig men sen var det inga problem. Jag märker hur stark och bra min kropp är och hur väl den svarar på lite hårdare träning nu! Det blev lite över 17 km inkl backintervaller: 3x 200 meter, 3x350 meter och 1x850 meter. Kändes skönt och det enda jag behövde fylla på under passet var vatten. När jag kom hem gjorde jag min favoritdrink:
minimjölk, Holistics vanilj proteinpulver, ½ banan och 1 dl malda havregryn! Mums! Nu har precis kommit hem efter lite härlig skridskoåkning; jag tar ich vilar lite nu!
Vad gör ni idag?

4 kommentarer:

  1. Vilket bra pass! Bra där! Du är starkare och starkare!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt Magda! Vi har stått i ishallen i Östhammar hela dagen och den var iskall kan jag lova!

    SvaraRadera
  3. Låter underbart! Själv är jag nöjd efter 12 km längd och rehab!

    SvaraRadera