måndag 19 september 2011

OK - jag tar bort nörd-stämpeln då!

Av någon outgrundlig anledning har jag alltid tänkt på Friskis&Svettis träning som lite töntig, ja lite Fläskis&Skakis över det hela. Som sagt otugrundligt för jag kan räkna på min ena hands fingrar de gånger jag varit på olika pass där. Och även om musiken har varit OK, gympan svettig och ledarna unga och hippa (för det mesta) så har jag det alltid uppfattat hela konceptet som lite otrendigt och ... segt?

Men nu - hatten av för F&S. De är för sjutton folkliga och faktiskt hänger med i tiden! Och det anser jag efter att ha lämnat en stor svettfläck på golvet i Friskis mellansal i Norrtälje ikväll. IntervallFlex var ett superbra pass - pulshöjande med bra strech på slutet! Efter att ha testat lite olika träningspass under septembermånad så kommer jag nu att skaffa ett träningskort hos F&S! Vintermörket kan komma nu för jag kommer krypa in i ljusa lokaler och köra järnet med F&S!

6 kommentarer:

  1. HA! Äntligen! Välkommen!!
    Testa HIT o Cirkelfys... jag lovar att du kommer att älska det!
    Från en av de största Friskis-nördarna!

    SvaraRadera
  2. Tack Andrej! Det var förresten Liv som rekommenderade IntervallFlex! HIT finns inte på min anläggning! ;o(/Magdalena

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt att du gillade det... tänkte att det skulle passa dig när jag läste om din kritik mot det andra.

    Jag har också haft förutfattade meningar och nu är jag helt fast... danspassen älskar jag, men det är bara för att det är bara kul rakt igenom...


    Kramen

    SvaraRadera
  4. Mysigt! Du kommer nog få många bra upplevelser där i höst, bra med så många olika pass som friskis har!

    SvaraRadera
  5. Jag är hemsk men tänker samma sak ;)

    SvaraRadera