söndag 11 september 2011

Brottbyrundan 2011

Brottbyrundan är ett mycket trevligt och välarrangerat lokalt lopp just i lilla samhället Brottby. Det är ett tufft terränglopp och vuxna kan välja på 20, 10 och 5 km. I år fanns det även en ny klass för barfotalöpare! De minsta barnen springer Lilla rundan utom tävlan medan de större tävlar om en plats på prispallen. Alla får diplom, medaljer och fina priser.
I år blev det en familjetävling och våra pojkar gjorde löpardebut. Lucas sprang Lilla rundan med mig (höll mig i handen hela tiden) och gjorde en strålande insats på 800 meter - han gick bara 10-20 meter av hela banan! Stora pojken Marcus gjorde oxå bra ifrån sig men fick håll på slutet och fick promenera in i mål. Alla är vinnare! Jag är oerhört stolt över mina grabbar!
Och mamma Magdalena som trodde att hon skulle komma sist av alla på 5 km kom 5:a (av 15 damer) på en finfin tid 27:31! Klart överraskande bra! Det är fint att avsluta säsongen på detta sätt.
En överraskning var även att träffa en bloggare - sub40 Lennart!
Jag tycker att ni ska palla er till Brottby nästa år - bara att ta blå bussen från stan mot Norrtälje och sedan gå 5 minuter. Det är ett tufft lopp och ett mysigt familjärt arrangemang! Rekommenderas varmt!






Stolt mamma!

5 kommentarer:

  1. Grattis till ett fint resultat! Det var kul att träffa er idag. Hälsa Jörgen.

    MVH

    SvaraRadera
  2. Grattis till en riktigt bra tid. Övning ger färdighet!!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt!! Så bra tid du gjorde Magda! Du har tränat bra hela sommaren...

    Ja, gärna. Kan du köpa ett av varje? storlek 40. Du kan välja: vit, rosa, lila, gröna.. 6 par går det bra. Tack!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att jag missade det, jag som bor alldeles nära! Nästa år ska jag locka med hela familjen! Jag trodde det var samma helg som Lidingöloppet! Ska du springa det förresten?

    SvaraRadera
  5. Fint foto på er, medaljörer! Kram Annso

    SvaraRadera