torsdag 15 september 2011

Skivstång



Har precis kommit från ett pass på Friskis&Svettis som heter skivstång. Jag såg framemot det då jag är lite utsvulten på gruppträning just nu. Inte för att jag tröttnat på att träna hemma - nej. Jag är väldigt nöjd med mina korta men mycket intensiva pass vare sig det handlar om yoga, Kettlebells eller löpintervaller. Men jag tycker det är skitkul att stå i en gympasal med andra och svettas till bra musik och ffa så gillar jag att bli ledd!

Skivstångspasset blev inte svettigt alls . Det var mycket träning av isolerade muskelgrupper - för mig ganska gammaldags träning där man fokuserar på det karlar (! ja, det var en manlig ledare) gillar mest dvs all styrketräning som ger bulliga biceps mm. Ett eloge var att man körde plankan! Kroppen fick sig trots det bra en genomkörare, jag insåg snabbt att jag är ganska stark även om vissa muskelgrupper (ffa triceps) kommer att ha tränignsvärk imorgon och nu så uppskattar jag nu desto mer min egna effektiva hemmaträning som är funktionell till max!

JAg har ju mitt pröva-på kortpå F&S under september som det blir nog några pass till! Stay tuned!

2 kommentarer:

  1. testa intervallflex... tror att det kan vara mer din stil :)

    SvaraRadera
  2. Tack Vida det ska jag försöka! ;o)/Magdalena

    SvaraRadera