onsdag 13 juli 2011

Ny bebis!


Änligen har jag lyckats hitta en 16 kilos kettlebell! Den är läckert grön och kommer göra mig öm... i hela kroppen. Har idag kört ett intensivt pass på ca 20 minuter. 30 sekunders arbete och 10 sekunders vila. 4 set. Swing med 16 kg, rodd med 16 kg, benböj med 12 kg, axelpress med 8 kg och sidorotation med 8 kg! Jag vet var jag kommer ha ont imorgon! ;o)


Det är sådan träning som gäller nu under sommarens kommande 6 veckor - kort men intensiv. Det blir mycket KB och många intervallpass! Det enda lugna inslaget i träningen är den sköna yogan som jag numera med stor glädje och längtan kör dagligen.


Vad har ni tränat idag?


Published with Blogger-droid v1.6.9

4 kommentarer:

  1. Oj så bra!!
    Jag blir så avis på dina kettlebells!! Vad köpte du den nya gröna?
    Jag måste köpa mina snart!
    Vad var det för hemsida du sa man kunde kolla på alla kettlebels övningar?

    Stark Magda!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den gröna på 16 kg köpte jag på Intersport. 500 kr. BRa pris. De andra 8 + 12 är från Rusta, bra pris, kanske inte så snygga men funkar. Efter sommaren blir det kanske en 20?
    Kolla på www.dintraning.se/Magda

    SvaraRadera
  3. Jag älskar kettlebells! Äger två 12 och en 16... nästa är 20 och 24. I dag har jag vilodag. I morgon ska jag och min kusin gå en provvandring inför Fjällräven Classic. Vi ska testa all utrustning och packningen. 4 mil hade vi tänkt oss. Så jag behöver all vila jag kan få i dag! =D

    SvaraRadera
  4. Vad roligt!! Kör så det ryker med din nya darling.

    SvaraRadera