måndag 4 juli 2011

Bästa semesterminnet

Semestern är ännu inte slut men vi är hemma igen efter vår lila biltripp till Öland samt Nyköping. Det har varit härligt med soliga varma dagar vid havet, små utflykter, poolbad, hotellfrukostar, sommarläsning, mc-show Iron Horse samt möten med kära kompisar.
Det har även funnits lite yoga och löpning; ja, till och med ett litet kettlebellpass när stuggrannen visade sig ha bebisar på 16 kg var, som jag fick låna!
Bästa minnet är från en löprunda på Öland; det var svalt, klockan var över 21, det luktade av torrt gräs, kossorna låg lata i diken och jag såg väderkvarnar lite här och var. Det var platt och löpningen gick utan ansträngning, det var ren njutning och benen bara sprang. Jag sprang ner mot campingens havsbad och avslutade med ett dopp som svalkade skönt min varma och svettiga kropp. Med ansiktet mot solnedgången sjöng jag tyst Ong Namo Guru Dev Namo och kände Skapelsens storhet!



Bilden kommer härifrån

3 kommentarer:

  1. Låter underbart, vilken löprunda! Ha en fortsatt härlig semster/sommar. Kram Annso

    SvaraRadera
  2. Det låter så härligt!!
    Hoppas ni fortsätter och njuter semestern hemma.
    Skulle ni vilja komma och hälsar på oss?

    kram

    SvaraRadera