onsdag 18 augusti 2010

Kan man?

Kan man äta samma sak till lunch varje dag i flera veckor? De flesta brukar ju ha sina orubbliga frukostvanor i år så varför inte. Jag kör själv 2 frukostvarianter sedan läääänge:
1. Havregrynsgröt, hallon, keso + 1 vitaminpiller + 2st omega-3 kapslar
2. Lättkesella, hallon, banan, kakao, + ev ett ägg + piller som ovan.

Det är ju så trist vissa veckor när det är fullt upp att tänka ut vad man ska äta till lunch speciellt när matsalen på jobbet har oaptitlig mat. Så vad sägs om:
Quinoa (svart så klart!) med tonfisk + rejält med grönsaker till det.
Eller kommer jag att tröttna?
Ska vi slå vad?
Ni får gärna ge andra förslag på sådant jag kan ta med och som är enkelt att fixa.

4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt tänkt på det ett tag själv. Vad bra det hade varit om man kunde äta samma sak till lunch varje dag. det ska ju vara något enkelt man kan fixa på kvällen innan eller morgonen och som också är nyttigt. Kanske ska man testa och se om det går. Jag käkar ju ute de flesta dagarna och maten ute är inte så himla rolig.

    SvaraRadera
  2. Jag gör ofta två storkok samtidigt och fryser in så har jag åtminstone två olika maträtter att välja på till lunchen. Varannan dag fisk, varannan dag nåt annat brukar det bli.

    SvaraRadera
  3. Det är inga problem, kinabuffé varje dag går inte tröttna på :-)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle nog kunna äta samma sak varje dag till lunch i ett år. Är det gott så ;) ;)

    SvaraRadera