torsdag 19 augusti 2010

11 km nytta och nöje

Jag är en sådan människa som gillar att vara effektiv och helst förena nytta med nöje. Det måste vara något i mitt bondearv som slår på denna nyttosträng. Att bara roa sig går ju liksom inte. Det är kanske därför jag tyckte det var så häftigt när Paula sprang maran för välgörenhet. Jag är inte där än men ikväll tog jag sonens kalasinbjudningar och begav mig på en skön löprunda för att distribuera dessa. Det blev 11 sköna km i ren och kall kvällsluft och i fullmånens sken. Det var SÅ SKÖNT. Jag minns inte när en runda kände så bra senast. Sommarens gräsallergi samt träningar i värme och fukt har tagit från mig all glädje med löpningen som bara gått trögare och trögare. Men ikväll var benen oerhört pigga och bröstet bubblade av sann TRÄNINGSGLÄDJE. Jag tackar för att hösten är här! Min Pitta är i balans!

PS´. 3 dagar med quinoa, burktonfisk och grönsaker har gått finfint!

5 kommentarer:

  1. Underbart att kunna vara så effektiv! Om du vill så har jag lite brev som skulle läggas i gula lådan som du kan ta... :)

    Såg som avslutning att Piratfarsan fått dig att fördriva dagarna med PS3:an? Men vad är det för konstiga spel du fått tag på... quinoa, bruktonfisk ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som ett pass med härlig känsla. Och dessutom nyttolöpning!

    Och nu blev jag sugen på lite normal och ordentlig lunch... man äter lite ostrukturerat på semestern, så din tonfisklunch låter faktiskt väldigt gott och ordentligt!

    SvaraRadera
  3. Janne: jag tar gärna en postrunda i Sumapn, ska du med?
    Sofie: jag önskar jag kunde transportlöpa mer som du gör men har 3,5 mil enkelväg till jobbet... Får antingen flytta eller söka nytt jobb! ;oO

    SvaraRadera
  4. Du skola icke förakta ditt slaviska arv. Vi slaver är nog lite så: nytta/nöje annars får det vara.

    SvaraRadera
  5. Det låter som en superbra idé att transportlöpa dig för att dela ut kalasinbjudningar!!
    Japp. Hösten är här... eller nästan!

    Jag tror på att ha samma lunch varje dag för ett tag. Hur blandar du quinoa och tonfisken? Med vilka grönsaker? Någon dressing?

    Bra jobbat med dina 11km. Kram

    SvaraRadera