söndag 28 augusti 2011

härlig helg


Oj, vilken härlig helg det har varit. Vi har i 2 dagar med hjälp av massa släkt och vänner firat vår Marcus som igår blev 7 år! Han är en sån stor och härlig kille. Sprudlande, med glimten i ögat, påhittig, omtänksam, kärleksfull och bara så fin! Det har varit kalas med bus, lek, tårta, presenter och allt som hör till. Vi är glada att så många var med och firade Marcus men jag måste säga ärligt att jag är helt slut! ;o)



Efter kalaset tog jag på mig gummistövlar och gick till skogen. Det var som yoga - lugnt och stillsamt och meditativt, så tyst.... Med ett stort leende på läpparna gick jag och plockade svamp - det hade kommit jättemycket på bara några dagar. Jag hittade bara 4 kantareller men massor med fina soppar. Det blev stuvning till morgondagens middag!
Och nu är jag äter efter en mycket härlig runda i skymning; tänk att det mörknar så fort nu, hade på mig reflexvästen för första gången på evigheter. Det var ljummet i luften och bara så skönt!
Helgen innehöll allt det som jag mår bra av: familj, vänner, lek, svampplockning och träning!



Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

  1. Härligt! Skogen är verkligen som meditation och kan fylla på med energi om den gått åt!

    SvaraRadera