söndag 21 augusti 2011

En vanlig söndag

Jag passar på när solen skiner dessa sista (?) sommardagar. Sinnet känns lätt och lusten till träning finns där så starkt så varför inte köra på?
Imorse blev det ca 30 minuter yoga. Yogan finns där nu som en del av dagen. Den lugnar tankarna, gör kroppen stark, smidig och uthållig. Det blir oftast en blandning av Kundalini och Vinyasa - mycket andning, mycket ryggflex (älskar suficirklarna som försätter mig i trans!), meditation, solhälsningar, framåtfällningar, balans etc. Avslutar med uttoningen... oftast kommer barnen, den lilla sätter sig mitt mellan mina korsade ben, den stora mittemot. De tonar ut på sitt sätt, ett sätt som får mig att skratta högt! Medan jag sjunger mitt vibrerande Sat Nam så sjunger de omväxlande Sat An eller Zlat an! Skrattyoga blir det!
Efter en dag fylld med lek och bus, efter att maken kommit hem från jobbet, körde jag intervaller på vår lilla 350 meter långa grusväg. Barnen ville gärna vara med och heja genom att cykla brevid. Det blev 20 min med progressiva intervaller, jobbigt som f*an men effektivt. Avslut med utfall och benböj samt ca 20 minuter kettlebell-övningar.
En perfekt träningsdag med allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar