fredag 12 augusti 2011

KB-ök

Jag gillar mina kettlebells med vilka jag tränar flera gånger i veckan. Det blir både styrketräning + cardio i samma pass. Just nu delar jag upp passen på (ök)=överkropp och (nk)=nedre kropp. Varje pass tar max 20 minuter vilket går under me-like-rubriken eller småbarnsförälderseffektiv träning!
Här kommer ett KB ök exemel:
3 set av:
10 burpees
50 svingar med 16 kg
10 cleans 16 kg på varje arm
10 pressar 12 kg varje arm
10 stående rodd 16 kg varje arm
10 rotationer 8 kg
10 windmill 12 kg varje sida
1 minut planka

vila ca 1 minut mellan seten

Jag lovar - man blir både svettig och mör!

4 kommentarer:

  1. Det förstår jag... har bara testat kb för enstaka saker och det där låter vääääldigt tufft.. imponerande :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad stark du har blivit! 12 kg kettlebell har jag köpt och använder, skulle behöva en 16 kg men 18 det är tungt!

    SvaraRadera
  3. det skulle stått 16 kg på cleansen!
    Ja, man blir rätt så stark snabbt med KB!/Magdalena

    SvaraRadera
  4. Wow, Magda! Kanske skulle gå kurs hos dig?! Kram Annso

    SvaraRadera