fredag 16 juli 2010

aldrig mera törstig

Igår testadae jag mitt nya vätskesystem Nathan som ska vara bäst. Jag klarar mig ganska bra utan vätska på löppass upp till 15 km om det inte är extremt varmt; vet dock inte prestationen är så strålande de sista kilometrarna. Ibland har jag vätskebälte med mig men upplever då att det hasar upp och ger lite trötthet i ländryggen då jag svankar extra när jag har det på. och så rymmer det inte så mycket vatten.

Nathan är snygg, estetisk, rymmer 2liter vätska. Det finns gått om plats för telefon, bars, en torr tröja etc. den är lite och smidig. Kan dock inte säga att den sitter som en smäck, som jag är van vid med ryggsäckar, glipar lite upptill över brösten och rör sig lite lite vid löpning. Men det kanske inte går att få bättre. Gårdagens testrunda var plågsam. Det var kvavt och kroppen VILLE INTE SPRINGA! Så det blev bara en kort runda och så lite plankor på det.

Har ni ett vätskesystem? Vilket? Är ni nöjda? Har ni bra tips hur man ska ställa in det?

Förresten - JIPPIIIEEEEEEEE! Nu har jag semester!

Published with Blogger-droid v1.4.4

5 kommentarer:

  1. Åh, jag ville egentligen ha en Nathan men slog till på min rosa Camelbak. Camelbaken sitter bra på mig och jag är nöjd - men jag vill ha fickor där fram och det har Nathan, men inte Camelbak... om vi ses ngn gång (vilket jag hoppas) så kan du få prova Camelbaken! :)

    Förresten, du som har läkarkoll - får jag fråga dig en fråga? Jag jobbade rätt intensivt med ett arbete i maj(!) där jag läste mycket information på en datorskärm och scrollade rätt mycket. Jag blev extremt trött i ögonen och fick huvudvärk (har aldrig hänt annars) och sedan dess är jag röd i ett öga - och det vill inte försvinna. Vad ska jag göra? Har testat med ögondropparna Visine under en dag men det tog inte bort det röda...

    SvaraRadera
  2. Ser fram mot en utvärdering sedan av din Nathan då jag själv är ute efter ett större vätskesystem för långpassen. Nu kör jag på bälte från Intersport som jag visserligen gillar men det rymmer ju inte så mycket vätska som jag skulle önska på långpassen 15-20km är vad som går utan påfyllning. Nu när passen ska bli längre o längre samt i denna hetta så behöver man påfyllning.
    Ha det gott// Gudrun

    SvaraRadera
  3. Jag vill verkligen ha en sådan!! Är du nöjd? Tyckte du var värt att köpa?
    Berätta gärna mer....
    Jag måste köpa en snart!!

    Gratiis för att du har semester nu! Yipi!!

    Tack för tipset om vaselin när jag anväder min löpakjol. Ska testa. Jag gillar hur kjolen ser ut men... det måste vara bra också.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig sprungit särskilt långt, men när det är varmt och jag börjat nudda milen och uppåt har jag också känt ett behov av att dricka under passet. Funderade precis på ett vanligt bälte med snedställd flaskhållare.
    Var det ett sådant du hade?

    SvaraRadera
  5. Jag hade tänkt att önska mig en sådan i födelsedagspresent. Nu kan jag ju låta dig utvärdera den ordentligt först! Verkar väldigt praktiskt för långturer.

    SvaraRadera