måndag 22 juli 2013

Yoga

Jag är så glad och tacksam över yogan som åter finns i mitt liv. Den lever sitt liv och verkar inifrån och ut. Den sätter igång processer inom mig, ibland smärtsamma, sådana som skrämmer lite men jag vet att det blir bra på sikt. I stunden ger den avslappning, lugn och ro, känsla av universiell gemenskap. Den ger kroppen stadga. Jag utövar mest Kundaliniyoga; den yogan som stärker ryggraden för där vid roten av den vilar Kundalinikraften som en orm. När den väcks upp finns det inga gränser för självet.
Min utmaning nu är att fortsätta yoga varje morgon på egen hand för att förstärka effekten av yogapassen. Lite trevande går det framåt.
 
Jag är tacksam för min fina lärare Anette som förmedlar stillhet, visdom och som pedagogiskt leder oss genom passen. Och hon har skapat en underbar plats att yoga på i sin lada.

1 kommentar:

  1. Så spännande med kundaliniyoga <3
    Ser helt underbart i ladan!!!
    Kram!

    SvaraRadera