fredag 26 juli 2013

Vackraste kirtan

Just nu handlar livet mycket om att ta itu med de inre "demonerna", om arbete inifrån och ut. Där hjälper yogan.
Just nu är jag närmast förälskad i denna vackra kirta (mantra) Add Guray Nameh. Det är en kärleksfull bön där man bl a ber om beskydd. Eller som det står på Youtube:
"This mantra clears the clouds of doubt and opens us to guidance and protection. It surrounds the auru with protective light, and strengthens your personal projection."
Just nu längtar jag hit!

Den ljuder just nu för jämnan i mitt huvud och skänker glädje och ro.
Igår kväll tog jag en lugn och avstressande joggrunda. Det är så vackert nu med allt böljande säd! När jag kom hem satte jag på mantrat (finns på Spotify) och simmade ett tag! Vilken känsla. Nästa gång ska jag tända lite ljus kring poolen...
Det blev en fin stund på egen hand. Det har varit för få sådana under min semester när besökarna avlöst varandra och barnen pockat på min uppmärksamhet.
Vad gör du när du har en stund bara för dig själv? Hur värnar du om dessa stunder?

1 kommentar:

  1. Det låter helt fantastiskt!
    Jag är för närvarande dålig på att se till att ha de där stunderna. Är jag hemma har jag alltid något jag "måste" göra. Fast ibland är måstena kul. Igår vek jag tvätt samtidigt som jag dansade och sjöng till 80-talsmusik =)

    SvaraRadera