torsdag 4 juli 2013

FB-paus!

Facebook är bra på många sätt men jag blir lätt beroende av att sitta och kolla uppdateringar hundra gånger per dag. Och då blir jag bara sittandes.  Nu när jag har semester har jag bestämt mig för att låta bli FB helt och hållet. När jag berättade om detta på FB fick jag 29 gilla-tummar vilket gav 300 kronor till Hungerprojektet genom Tjejmarathon!
Efter 4 dagar upplever jag inga abstinensbesvär däremot har jag haft mycket energi och påtat i trädgården,  fixat hemma i och ffa varit mer närvarande med familjen. Härligt!  Jag använder fortfarande datorn för att blogga, kolla nyheter och väder samt för att logga min träning på jogg.se.
FB är bra men lagom och jag hoppas att när de två FB-fria veckorna gått att jag klarar att kolla bara en gång per dag.
Hur har du det med användande av Facebook?


1 kommentar:

  1. Jag måste medge att jag kollar litet för ofta. För egentligen är det ju sällan något man missar "på riktigt" om man låter bli. Men mer än 2-3 gånger per dag kollar jag sällan.

    SvaraRadera