tisdag 16 juli 2013

I am back eller hur jag överlevt en FB-paus!

Igår loggade jag in på FB igen efter två veckors paus! Hur har det gått? Fantastiskt bra - inga abstinensbesvär alls och jag har inte gluttat över axeln när maken facebook:at! Jag lovar!

Jag har också hunnit fundera en del över detta med sociala medier och vad de betyder. Detta är mina åsikter. FB mfl måste vi som har barn vänja oss vid och vara användare av för att ha koll på vad ungarna håller på med. Det är kul att läsa uppdateringar och kolla på andras bilder men egentligen så klarade jag mig bra utan denna dagliga insyn i andras privatliv tidigare och kan nog göra det i framtiden också. men lite har jag missat elelr hur? ;o)
Statusuppdateringarna är lite som reklam på TV - man matas med dem hela tiden och till slut väcker de habegär, avund mm. "Åh, är de på solsemester igen? Varför kan inte göra det?" "Har hon köpt nya löparskor igen, dags för mig att skaffa nya!" etc Och denna oftast överflödiga konsumtion  klarar jag mig nog utan...nästan i alla fall. Inspiration är bra men man ska skilja det från just det ovannämnda.
Däremot är FB så himla bra på bl a en sak - att skapa evenemang, grupper etc där man vill nå många. Detta är den enda anledningen till varför jag kommer att hänga kvar.
Jag kommer nog inte lägga in så många uppdateringar som förut (utom denna såklart!), möjligen fortsätter jag med en del bilder. Och även om jag inte "like:ar" på era statusar och foton så ska ni veta att jag gillar er skarpt!
Och till sist - detta är sånt jag hunnit med när jag inte Facebook:at:

                                                                sprungit långpass
paddlat i solnedgången

hängt i city på Thaibåten bl a

fyndat på loppis

Och så har jag gjort dundervirveln i vår pool till barnens glädje, övat på att crawla nästan varje dag, fiskat, rensat rabatter, umgåtts med familjen, lagat god mat, slappat, yogat, petat i naveln! Och det IRL! Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar