lördag 12 januari 2013

Mina mål 2013

- först och främst ska jag rehabilitera min onda fot! Innan dess kan jag inte springa, det gör för ont tyvärr.
Jag kör rehabövningar 2 gånger per dag, har gjort så i 4 veckor nu men har ännu inte märkt någon skillnad.

- jag kommer inte springa långa distanser i år för att inte överanstränga foten. Så jag ska bli riktigt bra på distanser på upp till milen.

- Jag ska bli rejält stark i hela kroppen men ffa i coremuskulaturen! Just nu tränar jag cardio och styrka varje dag för att uppnå detta!

- det kommer att bli en del yoga för att öka smidigheten i kroppen!

- Jag hoppas på några sköna springturer med Tjejmaragänget, kanske blir det Jämtlandstriangeln? Kanske Skåne? Vem vet....

- det jag har planerat in syns i spalten till höger!

Vi ses kanske? Vad har du planerat för 2013?

3 kommentarer:

  1. Har du gjort illa din fot? Irriterande när kroppsdelarna inte håller. Själv fick jag ordentligt i höften, troligen bursit av att jag drog Zumba pass. Sen spred sig smärta på ngt konstigt sätt till ländryggen så jag har inte sprungit ordentligt på länge. Förrän nu när jag sakta kommer igång igen.Inte kul. Lycka till med rehabiliteringen och tålamodet :)

    SvaraRadera
  2. Låter ungefär som mina mål! Stark core behövs till både vardag och fest höll jag på att säga :)Hur tränar du cardio och styrka?

    SvaraRadera
  3. Marika: jag har sedan april/maj förra året hälseneinflammation som inte blir bra. Har nu vilat från löpningen. Snart två månader nu....
    Malin: jag kör cykelintervaller 2x10 minuter och så mkt plankor, benträning.... Börjar känna mig starkare! Hur kör du?

    SvaraRadera