tisdag 29 januari 2013

2,5+3=KÄRLEK!

Ja, äntligen har jag vågat testa att springa. Eller snarare sagt lunka/jogga. Det gick inte snabbt, det var lite jobbigt men det har fungerat och både under träningen och dagen efter har hälsenan inte blivit sämre! Det blev korta pass på 2,5 resp 3 kilometer men för mig är det just nu himmelriket!
Jag fortsätter med min rehab 2 gånger per dag  och testar att springa 2 gånger i veckan, just nu max 3 kilometer åt gången. Hoppas springgudarna är med mig!
Åh, vad jag ser framemot våren nu! Att springa i skogen, känna dofter, kuta bland träden!
För att undvika skador i framtiden planerar jag att göra en löpanalys; ska bara grunna på var, när och hur....
Tips mottages gärna.

4 kommentarer:

  1. Jag kan inte bli annat än imponerad av din styrka att komma igen hela tiden. Kram!

    SvaraRadera
  2. Du vet ju att jag fått jättemycket hjälp här: http://www.bokadirekt.se/Bookings/WeekView.aspx?sru=4068&ss=43707&s=L%F6panalys,Stockholm
    Jätteduktig proffsig och intresserad.

    SvaraRadera
  3. Annika: detta är en av mina starka sidor - att allatid komma igen, som fågeln Fenix... men det finns ju som vanligt en baksida.... ;o)
    Malin: tack! Ska kolla upp!

    SvaraRadera
  4. Jippiejay vad härligt! Hoppas du får vsra hel nu. Löparanalys, jag vet inte...löparstyrka, stark core, bara att traggla?

    SvaraRadera