onsdag 1 augusti 2012

Detox och intervaller!



Jag har ätit så himla onyttigt under semestern och för att få en nystart bestämde jag mig för en något drastisk metod - att köra en 3 dagars detox. Jag blev inspirerad av en bok av Erica Palmcrantz som du ser i bakgrunden och som handlar om Raw food. I den finns det exempel på 1-,3- och 21- dagars detox och pigghet till både kropp och sinne utlovas. Mitt slöa jag nappade direkt. Jag begav mig till affären och kom hem, inte så mycket fattigare faktiskt men med en massa kassar fyllda med äpplen, päron, selleri, tomater, blomkål, spenat, gurka, sallad, citroner, lime, pinjenötter, basilika, mynta mm Vackert blev det i alla fall när jag packade upp allt!
Första dagen gick bra, det var mycket fokus på matlagning. Det mesta mixas till gröna soppor eller smodies. De ser inte så aptitliga ut men är supergoda! Smaken är fräsch och man känner nästan hur nyttigheterna rinner in i kroppens alla celler.
Dag 2 var jag trött, svag, på dåligt humör och hade huvudvärk from hell (och då hade jag ändå fuskat och tagit lite kaffe!). Men jag härdare ut.
Men dag 3.... o lá lá! Jag vaknade pigg som en lärka och var fylld med en länge sedan upplevd energi, entusiasm och glädje! Jag var supereffektiv på jobbet och på kvällen sprang jag med lätthet 6 st snabba intervaller! Yohhoooooo! Me like!
Igår skulle jag fortsätta att äta som vanligt men nyttigt, inget raw med andra ord men kunde bara inte så jag kör raw frukostar och mkt grönt till lunch och middag!
Anade inte att jag skulle få en sån nystart!
Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar