söndag 5 augusti 2012

Nu hettar det till!

6 dagar kvar till AXA och många tankar i huvudet som alla kan sammanfattas till en: jag borde ha tränat mer. Borde ha sprungit fler backpass, tränat mer core samt benuthållighet. Strechat mera. Ätit bättre. Nåja, en sak har jag gjort rätt - sovit mycket och njutit av semestern utan att ha dåligt samvete!
Det blir kämpigt under Fjällmarathon och jag har redan nu paxat baksätet på vägen hem för att vila min ömmande kropp! Men en sak är säker:  jag ska ha kul med min partner Coyntha, njuta av fjällen och koppla på pannbenet - vi ska i mål!

Idag körde jag sista kvalitetspasset med långa backintervaller. Inte kul i 25 tradigt värme, det var  riktigt svettigt men benen och pannbenet var där. Sammanlagt en mil med 4 intervaller på ca 650 meter, och ca 70 stigmeter? Jag är nöjd. Har kört rejäl stretch och bålstyrka. Under veckan kör jag bara 2 lugna pass, korta samt core!
Håll tummarna!

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummar och tår!!
    Visst kommer det bli tufft men en otrolig upplevelse!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att gå galant det där!! Hejja er!!

    SvaraRadera