måndag 14 maj 2012

Chock!

Jag tror att min kropp är lite allmänt chockad just nu: pollenchockad, stresschockad (det är mycket just nu, som varje maj), matchokad (har inte ätit så bra på sistone...) och det märks. Ögonen kliar, näsan rinner, luftrören tjuter vid ansträngning, magen har svällt upp, musklerna värker och tyvärr så gör det ganska ont i min högra hälsena.
Jag är inte i fas med min kropp just nu men tänkte hjälpa den lite på traven: med superfood, mer sömn, mer vila, extra mycket pollenmedicin och lite snällare löppass just nu. Igår körde jag jag ett distanspass med 6 st backintervaller, idag blev det ett mycket lugnt pass kring vår sjö Sparren. Jag njöt av tystnaden och naturen, så läkande. Jag ska hjälpa min kropp att läka sig själv - jag ska stretcha ordentligt vilket jag inte gör i vanliga fall och så ska jag köra lite excentrisk träning för min onda hälsena... Nu är det bara drygt 1 månad kvar till Tjejmarathon...jag vill att min kropp ska hålla, att vi ska samarbeta.
Men till att börja med så chockar jag lite med chockrosa och inviger mina nya DS trainers som är så sköna!

2 kommentarer:

  1. Precis i det läget är jag också. Fjäskar för hälsenan/vaden med ormsalva också, verkar funka! Och så superfood, sömn och vila. Men först Vårruset i kjol ikväll, lugnt om hälsenan behöver, annars snabbare. Hoppas du återhämtar dig snabbt!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hamnar i fas snart!

    SvaraRadera