söndag 8 januari 2012

Långpass och planering för januari


Idag blev det dax för årets första långpass. Ja, jag vet inte om man kan kalla 14 k för ett långpass men just nu är det det för mig! Det gick segt ffa i uppförsbackarna, jag valde med flit en kuperad bana för om 7 månader ska mina ben vara redo att klara 43 k i fjällen! Då är det dax för AXA fjällmarathon! Just nu klarar de knappt av en tredjedel på låglandet! ;o) Jag märkte dock glatt att lite bålstyrka finns för trots vätskerygga gick det bra med axlar och svank!

Så nu kör vi! Min målsätning under januari är att köra ett långpass per vecka och jag ska sakta öka till 17-18 k. Ett av veckans 3 pass kommer bli backintervall så klart. Jag skärper oxå kosten - ut med skräpet och in med nyttigheter. Har beställt en mixlåda med ekologiska grönsaker + frukt från Årstiderna för en bra start. Funderar oxå på att skaffa nya Mivitotal Sport eller liknande för att fylla på med nyttigheter. Just nu är det mest Berocca samt Omega3 i form av makrill på burk! ;o) Och så fortsätter jag stärka bål, rumpa, höfter och fotleder/vad!

Vad har du för plan för januari?Har du ett bra tips på hur man undviker isbildning i vattenslangen till vätskeryggan när man kutar i minusgrader?

1 kommentar:

  1. GRYMT med Fjällmaran!!!! Jag tror att det är några till från Vallentuna som ska dit. Jag vet i alla fall flera som står på en väntelista.

    Själv ska jag och två till köra Icebug 24 uppe i Hemavan den 27-28 juli! Det är grymt det med :-)!!!

    SvaraRadera